09/29/2009 12:11:42PM Chatten har påbörjats med (Sandra)
09/29/2009 12:11:42PM System: “Välkommen till Telenors prisbelönta Kundservice - bäst i test enligt tidningen Mobil - för andra året i rad! Du pratar med Sandra. Vad kan jag hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:11:42PM Julia: "Ovrigt"
09/29/2009 12:11:51PM Julia: "Hej Sandra!"
09/29/2009 12:12:05PM Julia: "Jag har beställt en ny telefon från er och jag undrar om den är skickad än"
09/29/2009 12:12:58PM Kundservice (Sandra): “När beställde du den?”
09/29/2009 12:13:05PM Julia: "i förra veckan"
09/29/2009 12:13:18PM Julia: "i onsdags eller torsdags"
09/29/2009 12:13:44PM Julia: "onsdags"
09/29/2009 12:14:09PM Kundservice (Sandra): “Var de via oss på kundtjänst?”
09/29/2009 12:14:46PM Julia: "ja, eller det var en tjej som ringde upp mig för att berätta vad min slutfaktura skulle kosta om jag sa upp allt nu, det var från henne jag beställde"
09/29/2009 12:14:54PM Julia: "det är en iPhone 3GS"
09/29/2009 12:15:26PM Kundservice (Sandra): “Okej, dröj kvar ska jag kolla de.”
09/29/2009 12:15:33PM Julia: "tackar"
09/29/2009 12:21:42PM Kundservice (Sandra): “Ursäkta du fått dröja, de finns en beställning på telefonen. Men den är inte skickad än.”
09/29/2009 12:21:44PM Kundservice (Sandra): “På grund av att Apple inte kan leverera den volymen av iPhone som vi har sålt, så har vi på dessa telefoner en leveranstid på cirka 3 veckor.”
09/29/2009 12:22:18PM Julia: "okej. för i onsdags när jag beställde den så blev jag lovad leveranstid på 1-2 veckor."
09/29/2009 12:22:38PM Julia: "i fredags när jag frågade hur det gick sa Fredrik på kundtjänst att ni skulle skicka den igår"
09/29/2009 12:22:52PM Julia: "igår sa Mats på kundtjänst att ni skulle skicka den i veckan"
09/29/2009 12:22:59PM Kundservice (Sandra): “Om vi får in en ny leverans av Apple kommer vi självklart skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:23:24PM Julia: "då får ni väl se till att få en ny leverans från Apple helt enkelt"
09/29/2009 12:23:55PM Julia: "det borde inte vara mitt problem och ni borde kunna hålla vad ni lovar och om ni inte kan det så borde ni erbjuda mig något i kompensation för att jag får vänta"
09/29/2009 12:25:15PM Kundservice (Sandra): “De finns inget vi kan göra för att skynda på detta. Vi kommer skicka telefonen så snart som möjligt. Alla som har beställt en iPhone får vänta lika länge, så vi kommer inte ge dig någon kompensation.”
09/29/2009 12:25:46PM Julia: "Tycker du verkligen att det är ett okej sätt att resonera?"
09/29/2009 12:26:36PM Julia: "När jag har blivit lovad en leverans i denna veckan så borde ni jobba för att jag åtminstone i närheten av kommer att vara nöjd med ert beteende oavsett om ni klarar av att leverera eller inte."
09/29/2009 12:26:52PM Kundservice (Sandra): “Som jag sa kommer vi skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:26:57PM Julia: "Det borde inte drabba mig om ni har lovat något som ni inte kan hålla för att Apple levererar fel"
09/29/2009 12:27:20PM Julia: "Då borde ni kunna kräva kompensation från dem som ni sedan i er tur kan dela ut till de kunder som väntar"
09/29/2009 12:28:13PM Julia: "Om det inte är så att ni har lovat era kunder saker utan att er leverantör har bekräftat att den kan hålla leveranstiderna som ni lovar. I såna fall borde ni stå för kompensationen själva."
09/29/2009 12:30:19PM Kundservice (Sandra): “Vi kan inte betala ut kompensation när de gäller leverans av telefoner.”
09/29/2009 12:30:27PM Kundservice (Sandra): “Men som jag sagt innan kommer vi skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:30:36PM Kundservice (Sandra): “Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:31:07PM Julia: "men jag förstår inte varför ni inte kan det? Det enda ni skaffar er om ni inte gör det är ju irriterade kunder. Särskilt när ni lovar mig vissa leveranstider som ni sedan inte håller"
09/29/2009 12:33:46PM Kundservice (Sandra): “Jag kan inte svara på vad någon annan gett dig för information. Men detta är vad som gäller. Du få avvakta, vi kommer skicka telefonen så snart som möjligt. De kan självklart ske redan i veckan.”
09/29/2009 12:34:36PM Julia: "men ni som jobbar på kundtjänst borde väl jobba för att ni säger samma saker och står för vad någon annan sagt?"
09/29/2009 12:35:09PM Julia: "Annars vill jag prata med Fredrik som jag pratade med i fredags som berättade för mig att telefonen skulle skickas igår och se vad han har att säga om det"
09/29/2009 12:36:22PM Kundservice (Sandra): “De finns ingen möjlighet att få prata med honom igen. Men jag ska självklart framföra detta högre upp.Mer kan jag inet göra.”
09/29/2009 12:36:48PM Julia: "typiskt dålig kundtjänst om jag får säga min mening"
09/29/2009 12:37:18PM Julia: "men det är ju väldigt smidigt för er att ni kan säga vad ni vill till era kunder och sedan inte stå för det i slutändan"
09/29/2009 12:38:39PM Kundservice (Sandra): “Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:39:02PM Julia: "förmodligen inte, det verkar ju som om ni inte kan hjälpa till med något"
09/29/2009 12:39:30PM Julia: "jag mest bara undrar hur er organisation är uppbyggd, verkar inte vara särskilt bra organisation."
09/29/2009 12:39:43PM Julia: "och när det drabbar mig så blir jag inte lite upprörd"
09/29/2009 12:41:02PM Kundservice (Sandra): “Om det inte finns något annat jag kan hjälpa dig med önskar jag dig en trevlig dag. Hejdå.”
09/29/2009 12:41:34PM Chatten avslutad

3 kommentarer

Linus

29 Sep 2009 14:03

Tänkte jag skulle hjälpa till lite så försökte prata med kundtjänst:



# Välkommen till Telenors prisbelönta Kundservice - bäst i test enligt tidningen Mobil - för andra året i rad! Du pratar med Mats. Vad kan jag hjälpa dig med?



# Hej Mats! jag undrar vart man ska vända sig om man känner sig felbehandlad och lurad av er kundservice?



# Mats har lämnat denna chatt!



# Chatten har avslutats!

Malin

29 Sep 2009 14:20

Hade samma problem med Bredbands bolaget...



-Välkommen till bredbands bolaget. kan jag hjälpa er med något? (minns inte vad bruden hette).



-Hej! Jag heter Malin Vegehall och har telefoni via bredabandet. Vi flyttade in i vår lägenhet för ett tag sedan. När vi pratade med er sist så kunde jag inte ha med min telefon till den nya lägenheten och det förstår jag ju, det är ju inte samma riktnummer. Kan jag ha telefoni på den här adressen. Rabblar upp adressen.



-Det var konstigt, men det går bra vad vill du ha för nummer.

Jag väljer nummer.

-Då sätter jag upp ditt namn på numret så ska ni kunna ringa om ca 5 arbetsdagar.

-tack så mycket. hej då.



Det går 5 dagar och telefonen fungerar fortfarande inte. Får dessutom en ny box till bredbandet ch telefonin. Kopplar in allt som man ska, inget händer.



Ringer till bb.

-Välkommen till bredbandsbolaget, vad kan jag hjälpa dig med?

-Jag beställde telefoni av er för en vecka sedan och ni sa att det skulle ta ca 5 arbetsdag innan telefonen skulle fungera.

-har ni fått en ny box?

-ja.

-vilken adress bor ni på?

rabblar upp den.

-den ska fungera nu, men vi skickar en reparatör.

-fint! tack så mycket! hej då!



Reparatören ringer

- vilken gata var det ni bodde på?

-grönedegatan 5

-vad bra är där nu, så jag ska se vad felet är.

ok jättebra, hej då!



Han ringer upp igen.

- så nu är dte fixat, nu borde allt fungera.

-jättebra, tack så himla mycket!



Komer hem, väntar en dag. telefonen fungera fortfarande Inte.



Ringer till bb.



-Välkommen till bredbands bolaget, kan jag hjälpa till med något?

-ja, min telefon fungerar fortfarande inte trots att ni skickat en reparatör.

-vad har ni för adress?

rabblar adress och persnr.

-Ni ska inte kunna ha telefon på eran ny adress. det är ett problem som vi jobbar på. Hur man ska göra för att kunna ha bredband via teefoni i gamla hus.

-öh, jaha, det var lustigt. varför sa ni inte det från början?

-det måste ha blivit fel någonstans.

-mm då vill jag säga upp mitt telefoniabonnemang.

-då ska jag koppla er vidare.

-m, tack.

-välkommen till bredbands bolaget, kan jag hjälpa till med något?

-ja, jag vill säga upp mitt telefoniabonnemang.

- vad har du för persnr?

rabblar detta.

- okej, ja då kommer det kosta 60 kr i månaden eftersom ni bara har bredbandet.

-då behåller jag telefonin eftersom det kostar 50 kr att ha telefonen.



Så nu har jag telefoni för bb och betalar 50 kr för ett abonnemang som inte fungerar, istälet för 60 kr extra för att ha bredbandet!



Hata!



Julia

29 Sep 2009 14:31

Linus: Det var snällt att du försökte, men lite talande att de inte ens vill hantera frågan :p



Malin: Är inte Bredbandsbolaget och Telenor till och med samma skit? :p

Kommentera

Publiceras ej