Johans och Bettans sommarstuga ligger jättefint, precis vid en sjö och med skog runtom. Fram på kvällen/natten när diset lade sig över sjön och det började bli mörkt så kände jag mig precis som hemma. Folket var också trevligt, ölen god och det bästa laget vann femkampen =) Det var tre söta ungar med, varav en faktiskt fick en att börja fundera på om man någon gång i sitt liv skulle kunna tänka sig skaffa barn. En liten blond, snäll och lugn unge som är hur gullig som helst. Hur kan man inte bli totalcharmad av en sådan =)

Lördagen hjälptes vi först åt att städa, sen fick jag skjuts till  Linköping igen. Där vilade jag mig lite och åt middag och sen drog jag hem till Vimmerby för att lämna tillbaka bilen till mamma och pappa.

Söndagen, när mamma hade lovat att vi skulle få sova så länge vi ville, blev alla väckta kl 9 för då skulle min svåger äta frukost och sen skulle han hem, så vi fick gå upp och vara lite sällskap. =) Sen gick jag, mamma och lillasyster på en liten promenad och sen blev jag fruktansvärt otålig, var bara tvungen att hitta på något att göra. Så jag gick ner i ladugården och hjälpte pappa få klart några staketstolpar som lillebror sedan fick måla. Nu är alla staketstolpar till altanen klara =)

På eftermiddagen åkte jag först till en moster, som precis blivit friskisinstruktör och hjälpte henne att komma igång med att sätta ihop musik till sitt program. Hon var asnervös för det där med musiken, men när jag och hon och min morbror hjälptes åt så gick det riktigt bra. Min morbror insåg det innan min moster, så när jag åkte hem var hon fortfarande nervös, men sen fick jag ett mail om att det hade gått jättebra att komma igång sedan. Fint att man kan hjälpa någon utan att de tror att de lär sig något och sedan när de börjar greja med det själv så inser de att de faktiskt kan något... Jag kanske borde undervisa i konsten att lura folk till att lära sig saker =) Sedan blev det en fika hemma hos storebror innan jag klev på tåget hem till Linköping. Konduktörern hade något skumt problem med sin biljettskrivare, så jag och Ludvig (som också skulle hem till Linköping efter midsommar) fick dela på en biljett. Så det kostade alltså 40 kr för mej att åka tåg från Vimmerby till Linköping. Lagom =)

Idag (måndag) började jag och Ida dagen med en morgonpromenad kl 7 (vardag igen!) och sedan diskade jag lite innan jag drog till kontoret, där det har gått asbra idag med bokföringen =) Jag har satt upp ett delmål, om jag klarar en viss del av bokföringen på två veckor från idag så får jag lov att följa med till Emmaboda på festival i slutet av juli =) Ikväll sen har jag, Ida och Stophe grillat och druckit öl. Det är rätt skönt att bo själv, även på sommaren. Jag trodde ett tag att jag skulle sakna att bo ihop med någon, brukar ju alltid bo hos mamma eller något syskon, på sommaren, men det går asbra =)

Johan utmanade mej också på midsommar... Men eftersom jag inte bestämt än om jag ska anta utmaningen så blir det inte mer om det just nu! Men jag har lovat mej själv att bestämma mej denna veckan, så jag berättar här hur det blir =)

Kommentera

Publiceras ej