Nu är det ju fredag! Jag är visst rätt dålig på att skriva här regelbundet, eller ofta, blir sådär en gång ibland...

I tisdags, hmmm, jo, då jobbade jag och Ida satt på kontoret och pluggade japanska. Sen drog vi till en gräsmatta i stan, vid Stångån och drack öl med Max, Andreas och Dan. Max och Dan sprang i vattenspridare och spanade på tjejerna som förmodligen tränade fotboll (eller alltså var ett fotbollslag och gjorde en massa övningar), Andreas spanade också, men han sprang inte i vattenspridare. Sen drog vi hem till Max (alla utom Dan som skulle jobba tidigt) och kollade på fotboll, Sverige vann =)

Onsdagen blev en lång dag på jobbet, bokförde en massor, satt på kontoret från 9.30-18.45. Alex och Dan var och åt glass med mej en vända såklart, så det blev lite utomhusvistelse. Sen var jag duktig och lämnade in ansökan om att tillgodoräkna mej en kurs utanför mitt program, hoppas det går annars saknar jag poäng, men vad jag fattade på studievägledaren så borde det inte vara några problem. Efter jobbet blev det burgare och ett par öl på Flamman. Sen var jag så trött att jag nästan somnade, så då gick jag hem.

Igår blev det en massa ärenden uträttade både på stan och på Tornby. Pengar som skulle hit och dit, paket som skulle hämtas, folk som skulle skjutsas med mera. Var nog på kontoret i totalt kanske 7 minuter, men man måste inte alltid sitta där har jag kommit fram till. På kvällen hade jag och Carro vår efterlängtade tinto-picknick, så nu är DömD äntligen helt och fullt avslutat, den sista tinton har gått åt =)

Idag var jag jättetrött när klockan ringde, så jag somnade om en liten stund, och sen en liten stund till, och till sist en liten stund till.... Nu ska jag snart bege mej till skolan och kontoret och jobba en stund. Tror dagen kommer gå ut på att sortera papper så att jag kan jobba med dem på måndag... Lagom skoj... Sen lämnar jag kontoret straxt efter lunch, kanske 13.30 sådär, för att göra mej redo för hemresa till Vimmerby. Denna helgen är det en tjejkväll hemma hos Emilie som nalkas =)

Sen får vi se hur det blir med lördag, antingen blir jag kvar i Vimmerby ett tag eller så blir det drinkar på NH med Carro och kanske om någon mer vill med? Det var meningen att det skulle vara 25-årskalas, men folk kunde inte med relativt kort varsel, så jag och Carro klarade av det igår =)

jaja, nu är det väl bäst att man drar sig, så man får något gjort idag också.... Fast jag har varit väldigt duktig förut denna veckan, så jag förtjänar lite halvslappt avslut =)

Kommentera

Publiceras ej