09/29/2009 12:11:42PM Chatten har påbörjats med (Sandra)
09/29/2009 12:11:42PM System: “Välkommen till Telenors prisbelönta Kundservice - bäst i test enligt tidningen Mobil - för andra året i rad! Du pratar med Sandra. Vad kan jag hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:11:42PM Julia: "Ovrigt"
09/29/2009 12:11:51PM Julia: "Hej Sandra!"
09/29/2009 12:12:05PM Julia: "Jag har beställt en ny telefon från er och jag undrar om den är skickad än"
09/29/2009 12:12:58PM Kundservice (Sandra): “När beställde du den?”
09/29/2009 12:13:05PM Julia: "i förra veckan"
09/29/2009 12:13:18PM Julia: "i onsdags eller torsdags"
09/29/2009 12:13:44PM Julia: "onsdags"
09/29/2009 12:14:09PM Kundservice (Sandra): “Var de via oss på kundtjänst?”
09/29/2009 12:14:46PM Julia: "ja, eller det var en tjej som ringde upp mig för att berätta vad min slutfaktura skulle kosta om jag sa upp allt nu, det var från henne jag beställde"
09/29/2009 12:14:54PM Julia: "det är en iPhone 3GS"
09/29/2009 12:15:26PM Kundservice (Sandra): “Okej, dröj kvar ska jag kolla de.”
09/29/2009 12:15:33PM Julia: "tackar"
09/29/2009 12:21:42PM Kundservice (Sandra): “Ursäkta du fått dröja, de finns en beställning på telefonen. Men den är inte skickad än.”
09/29/2009 12:21:44PM Kundservice (Sandra): “På grund av att Apple inte kan leverera den volymen av iPhone som vi har sålt, så har vi på dessa telefoner en leveranstid på cirka 3 veckor.”
09/29/2009 12:22:18PM Julia: "okej. för i onsdags när jag beställde den så blev jag lovad leveranstid på 1-2 veckor."
09/29/2009 12:22:38PM Julia: "i fredags när jag frågade hur det gick sa Fredrik på kundtjänst att ni skulle skicka den igår"
09/29/2009 12:22:52PM Julia: "igår sa Mats på kundtjänst att ni skulle skicka den i veckan"
09/29/2009 12:22:59PM Kundservice (Sandra): “Om vi får in en ny leverans av Apple kommer vi självklart skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:23:24PM Julia: "då får ni väl se till att få en ny leverans från Apple helt enkelt"
09/29/2009 12:23:55PM Julia: "det borde inte vara mitt problem och ni borde kunna hålla vad ni lovar och om ni inte kan det så borde ni erbjuda mig något i kompensation för att jag får vänta"
09/29/2009 12:25:15PM Kundservice (Sandra): “De finns inget vi kan göra för att skynda på detta. Vi kommer skicka telefonen så snart som möjligt. Alla som har beställt en iPhone får vänta lika länge, så vi kommer inte ge dig någon kompensation.”
09/29/2009 12:25:46PM Julia: "Tycker du verkligen att det är ett okej sätt att resonera?"
09/29/2009 12:26:36PM Julia: "När jag har blivit lovad en leverans i denna veckan så borde ni jobba för att jag åtminstone i närheten av kommer att vara nöjd med ert beteende oavsett om ni klarar av att leverera eller inte."
09/29/2009 12:26:52PM Kundservice (Sandra): “Som jag sa kommer vi skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:26:57PM Julia: "Det borde inte drabba mig om ni har lovat något som ni inte kan hålla för att Apple levererar fel"
09/29/2009 12:27:20PM Julia: "Då borde ni kunna kräva kompensation från dem som ni sedan i er tur kan dela ut till de kunder som väntar"
09/29/2009 12:28:13PM Julia: "Om det inte är så att ni har lovat era kunder saker utan att er leverantör har bekräftat att den kan hålla leveranstiderna som ni lovar. I såna fall borde ni stå för kompensationen själva."
09/29/2009 12:30:19PM Kundservice (Sandra): “Vi kan inte betala ut kompensation när de gäller leverans av telefoner.”
09/29/2009 12:30:27PM Kundservice (Sandra): “Men som jag sagt innan kommer vi skicka den så snart som möjligt.”
09/29/2009 12:30:36PM Kundservice (Sandra): “Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:31:07PM Julia: "men jag förstår inte varför ni inte kan det? Det enda ni skaffar er om ni inte gör det är ju irriterade kunder. Särskilt när ni lovar mig vissa leveranstider som ni sedan inte håller"
09/29/2009 12:33:46PM Kundservice (Sandra): “Jag kan inte svara på vad någon annan gett dig för information. Men detta är vad som gäller. Du få avvakta, vi kommer skicka telefonen så snart som möjligt. De kan självklart ske redan i veckan.”
09/29/2009 12:34:36PM Julia: "men ni som jobbar på kundtjänst borde väl jobba för att ni säger samma saker och står för vad någon annan sagt?"
09/29/2009 12:35:09PM Julia: "Annars vill jag prata med Fredrik som jag pratade med i fredags som berättade för mig att telefonen skulle skickas igår och se vad han har att säga om det"
09/29/2009 12:36:22PM Kundservice (Sandra): “De finns ingen möjlighet att få prata med honom igen. Men jag ska självklart framföra detta högre upp.Mer kan jag inet göra.”
09/29/2009 12:36:48PM Julia: "typiskt dålig kundtjänst om jag får säga min mening"
09/29/2009 12:37:18PM Julia: "men det är ju väldigt smidigt för er att ni kan säga vad ni vill till era kunder och sedan inte stå för det i slutändan"
09/29/2009 12:38:39PM Kundservice (Sandra): “Finns det något annat jag kan hjälpa dig med?”
09/29/2009 12:39:02PM Julia: "förmodligen inte, det verkar ju som om ni inte kan hjälpa till med något"
09/29/2009 12:39:30PM Julia: "jag mest bara undrar hur er organisation är uppbyggd, verkar inte vara särskilt bra organisation."
09/29/2009 12:39:43PM Julia: "och när det drabbar mig så blir jag inte lite upprörd"
09/29/2009 12:41:02PM Kundservice (Sandra): “Om det inte finns något annat jag kan hjälpa dig med önskar jag dig en trevlig dag. Hejdå.”
09/29/2009 12:41:34PM Chatten avslutad