Idag har varit en låång dag, men snart är det sovdags. Sitter framför brorsans dator hemma hos honom, i hans hus som jag vaktar denna veckan när han är på Gotland och jag ska vara i Hultsfred, först för att jobba och sedan för att gå på festival =)

Tåget gick visst, det bara stod att man inte kunde köpa några biljetter i förväg igår, så jag åkte med det, kl 09.05... Tiiidigt... Sen hämtade mamma upp på stationen och det bar av hem till föräldrarna för fika och sen tänkte jag lägga mej och sova ikapp en stund, det beviljades icke! Mamma var tvungen att pyssla med något annat, så jag fick vakta melodikrysset tills det var klart. Jag var asbra och kunde allt =) Sen sov jag i en halvtimme innan det var dags att börja närma sig brosans hus för att sedan fara till Hultsfred. Jag missförstod incheckningen, parkerade fel och kom en halvtimme sent. Sen gick allt som en dans =)

Jobbet var ok, men vi fick vänta mycket på instruktioner för att det helt enkelt inte fanns något att göra till en början, sen blev det lite här och lite där och till sist peakade det när vi äntligen fick vara med och bygga stora scenen =) Den är gigantisk. 14 hööga torn, 4 sektioner med tältduk, två vingar som är osannolikt stora och ja, mycket helt enkelt. Eftersom jag byggt lite innan så bossade jag över grabbarna lite och arbetsledarna verkade inte ha något emot det. Jag hittade små fel här och där, sprintar som inte var i, balkar som satt lite fel och sånt som de hade upptäckt om inte jag gjort det, men då slapp de hitta det iaf =) Visade sig även att en av arbetsledarna var en gammal forte! han kände till och med igen mig som ordförande =)

När jag kom hem till brorens hus så fick jag först börja mig med att rädda katten från vinden. De håller på och gör om där uppe (ska bli en övervåning som man kan bo i typ) och han hade väl smitit upp men blivit kvar. Jag fick först inte upp dörren så jag ringde till storebror som inte svarade, sen när jag skulle ringa till min svägerska så slog jag fel nummer och hamnade hos en astrevlig kille som varit på Arvika-festivalen så vi pratade en stund, tills jag kom ihåg katten igen och fick avsluta eftersom katten skrek på mej... Det var helt klart den trevligaste felringningen någonsin =

Nu är jag stört trött och ska snart trilla ner i sängen och somna, kanske ska ta ett dopp i poolen först, eller en varm dusch, jag tycker om min "festivalcamp" för visst är det det man kallar stället man bor på när man är på festival? :p

Kommentera

Publiceras ej