Det var asmysigt med tjejkväll hemma hos Emilie =) Vi drack vin, käkade, fnittrade, pratade, badade fötterna och hade allmänt trevligt. Det var fler där än jag trodde det skulle bli, och det var asskoj =)

På lördagen så pysslade jag och pappa i trädgården lite, fast han egentligen muttrade om några buskar som skulle röjas undan i skogen, hoppas någon annan hjälper honom med det i veckan. Vi fick i alla fall en trappsten på plats vid altanen, städade undan lite skräp från trädgården och så klippte jag halva häcken vid vägen när pappa gick med röjsågen. Sen brakade det lös. Det var ju dags för den årliga grillfesten med mammas syskon och respektive. Alla utom en syster kom, vilket innebär 14 personer. Egentligen är det meningen att inga barn ska vara med, men det var ok om jag och lillebror var hemma, om vi passade upp lite :p

Så jag höll i tipspromenad, kokade kaffe, plockade disk och körde hem dem som inte var farbara =)

I söndags satte vi upp min pool inne hos storebror. När vi satte upp den i Linköping tog det närmare 4 timmar att fylla den med trädgårdsslang (3638 liter) och hemma hos storebror tog det närmare 10 minuter, med brandbilen =) Annars var det mest lugnt, lillebror och jag kollade på Bolt och mest slappade hela dagen och sen blev det ett kvällståg hem. Väl i Linköping var Emma och Robert på besök så det blev en glass på Bosses och fika nere på stan medan de väntade på flyget tillbaka till Norge.

Idag har jag mest jobbat och jobbat och jobbat och jobbat... Jag har satt upp ett mål och om jag är klar med det denna veckan får jag åka på Emmabodafestivalen =)

Kommentera

Publiceras ej