Jag tänker då inte be om ursäkt för att jag var hård mot Sandra på Telenors kundtjänst.  Men jag har haft lite dåligt samvete för att jag kanske var hård mot henne som person. Jag tycker fortfarande att hon borde kunna ha svarat på mina frågor och kanske erbjudit mig något, som en liten muta, för att jag skulle bli gladare. Jag är inte dyr i drift när det gäller mutor. Jag hade förmodligen gått med på att inte bli upprörd alls om hon hade ordnat så att jag fick en månads kortare bindningstid, eller om hon bara tagit bort en månads avgift för telefonen (150kr). Jag är helt övertygad om att Telenor kan bära den kostnaden och jag tycker inte att argumentet att "om vi ger det till en så måste vi ge det till alla" håller. VISST, det KAN vara så att ALLA hör av sig och vill ha något, men jag tror inte att det kommer bli så. Och FÖRMODLIGEN gör Telenor en större vinst än 150 kr per telefon, även om man räknar in kostnader för löner för de som arbetar extra i kundservice för att hantera arga kunder som inte får vad de beställer i tid.

Sandra var ju för övrigt rätt dyr under den tiden jag höll kvar henne och hon inte kunde svara längre, eftersom hon inte tillförde annat än irritation, men fortfarande kostade Telenor lika mycket per timme ändå. Personalen kostar dem förmodligen ca 300 kr/timme, med all skatt och alla arbetsgivaravgifter och lön och så, så om jag har pratat med kundservice i en halvtimme extra än vad jag hade gjort om jag hade varit mer nöjd så har jag ändå kostat dem de 150 kr som de kunde ha dragit av för en månadsbetalning på telefonen, som de alltså hade sparat annars och dessutom kunde de ha hjälpt en eller två kunder till, som kanske hade blivit nöjda, under den tiden som jag pratar med dem. De hade mao tjänat på att ge mig en månads mindre bindningstid (eller nästan så de tjänat på att ge mig ett halvår kortare tid) mest för att nu kommer jag ju höra av mig till deras kundservice varje dag och ta upp deras tid tills min telefon landar och de kommer fortfarande, oavsett hur trevliga de är, inte få en nöjd kund trots att de investerar pengar i mig genom att betjäna mig med avlönad personal.

I min värld enkelt logiskt tänkande.

Kommentera

Publiceras ej