Så var det söndag och efter en ganska lång helg så har jag äntligen landat hemma i Linköping igen. Mosters 50-årskalas blev i det närmaste till en succé, som det brukar bli med den delen av släkten och det var nog bara tre trädgårdsmöbler som gick sönder så att de inte kunde användas längre. Som det brukar vara :p

Kring ett, halv två, när det såklart var som roligast, började fyllechaffisen såklart bli trött och folk började skjutsas hem åt alla håll och kanter. Eftersom det var storasyster som körde så blev vi hemskjutsade sist, var nog hemma kring halv tre, tre. Större delen av famlijen hann knappt gå och lägga sen innan de somnade, men jag och pappa hade inte hunnit dricka upp färdkosten på vägen hem så vi satte oss vid köksbordet och löste världsproblemen. Jag är fullt införstådd i hur man ska behandla hans bil för att den ska köra långt, hur den nyinstallerade ackumulatortanken fungerar i förhållande till de andra två (med obligatoriskt studiebesök i källaren såklart) och vi läste igenom en hemsida där de sålde reservdelar till min bil samt alla platsanonser i lokaltidningen för att se om jag dög till något. Klockan blev närmare halv fem, fem innan vi kom på att man ska sova också.

Dagen idag (den berömda dagen efter) har flutit på förvånandsvärt smärtfritt, jag har inte mått dåligt någon gång denna helgen på grund av alkohol, slutsats; ska dricka mer rosévin! Hann till exempel med ett besök hos mormor, ett återbesök hos moster (hämta efterlämnad bil), kolla närmare på delar till bilen, städa ur mammas och pappas kombi och köra den till Linköping. Kan vara bra att ha den här denna veckan och när jag får låna deras bil så får de låna min, ska beställa delarna i morgon tror jag.

Planen för utnyttjandet av bilen denna veckan är;
  • Måndag - hålla parkeringsplatsen varm (alltså, inte använda alls)
  • Tisdag - fara till Tyskland och köpa öl (någon mer som vill med?)
  • Onsdag - vakta parkeringsplatsen igen (se Måndag)
  • Torsdag - fara till Jönköping en sväng
Därefter är det oklart om den återlämnas på torsdagen eller på söndagen, beror lite på hur det ser ut för andra med bilar i helgen samt om mamma och pappa säger att de måste ha tillbaka den eller inte...

Nä, nu ska jag sova, ska ringa Ida imorgon kl 06.45 ju! =)

//Julia

Kommentera

Publiceras ej